Analisis Metode PBL (Problem Based Learning) Menggunakan Media Visual Terhadap Perkembangan Siswa
DOI:
https://doi.org/10.56806/jh.v1i1.3Keywords:
effectiveness, media visual, skill, pretest and posttestAbstract
Engish; The aim of this study is to examine the effectiveness of learning using Media visuals in developing skills in junior high school students, by comprising teaching object associated with the topic of data collection method through the instructional video to enrich student skills. Experimental work applied to achieve the objectives of this study. The model was implemented in three secondary schools in Lhokseumawe, Indonesia, involving 260 students. The results showed that there was significant, the difference between pretest and posttest scores yield a significant score of 0.000 <0.08. Thus, the results showed significant results of implementing a teaching system of data collection and process through instructional video was effectively compared to conventional methods in improving student skills.
Bahasa; Tujuan penelitian ini adalah untuk menguji efektifitas pembelajaran menggunakan media visual dalam mengembangkan keterampilan pada siswa SMP, dengan memuat objek ajar yang berkaitan dengan topik metode pengumpulan data melalui video pembelajaran untuk memperkaya keterampilan siswa. Pekerjaan eksperimental diterapkan untuk mencapai tujuan penelitian ini. Model tersebut diterapkan di tiga sekolah menengah di Lhokseumawe, Indonesia, dengan melibatkan 260 siswa. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat perbedaan yang signifikan, perbedaan skor pretest dan posttest menghasilkan skor signifikan 0,000 <0,08. Dengan demikian, hasil penelitian menunjukkan hasil yang signifikan penerapan sistem pengajaran pengumpulan data dan proses melalui video pembelajaran lebih efektif dibandingkan dengan metode konvensional dalam meningkatkan keterampilan siswa.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Jurnal Hurriah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.